کد خبر 202274
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
گزارشی عملکرد یک ساله مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور

مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۲ مهمترین اقدامات این حوزه در یک سال گذشته ( شهریور ۱۴۰۱ لغایت شهریور ۱۴۰۲ ) را اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، گزارش عملکرد مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در ۳۴ محور به شرح زیر است :

ردیف

شرح

۱

انتشار تعداد ۷۰ برونداد پژوهشی شامل ۹ گزارش ترجمه‌ای، ۱۴ گزارش دیدبانی، ۲۱ گزارش راهبردی، ۱۱ گزارش نشست و هم‌اندیشی، ۵ گزارش نظری، ۱۰ نمای راهبردی از گروه‌های پژوهشی مطالعات اقتصاد و فناوری، مطالعات تحلیل مسائل روز، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، مطالعات آینده نگری راهبردی، مطالعات عمران، توسعه و مدیریت شهری و مطالعات سیاسی و انتخابات

۲

۴۰ برونداد تصویری، ۳۶ اینفوگرافیک از بروندادهای پژوهشی و ۱۶ ویدیو از بروندادهای پژوهشی به همراه ۸۶ خبر و آلبوم تصاویر از دوره‌های آموزشی برگزار شده در سایت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور به نشانی www.mcsst.ir منتشر شده است

۳

تحلیل و بررسی القائات رسانه‌ای پیرامون طرح حجاب و عفاف نیروی انتظامی با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی

۴

تحلیل بازتاب استعفاها، عزل‌ها و استیضاح‌های اخیر دولت با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی

۵

 چهار گزارش از تحلیل عملیات روانی و رسانه‌ای معاندین با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی

۶

 ۱۴ گزارش از تحلیل حواشی رسانه‌ای موضوع حجاب در کشور با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی

۷

تحلیل بازتاب حقوق کودکان از منظر رسانه‌ها و کاربران با تکیه‌ بر کلان داده فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی

۸

گزارش از تحلیل موج تخریبی ایجاد شده علیه وزارت کشور با تکیه ‌بر کلان‌داده فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی

۹

تحلیل فعالیت رسانه‌ها و کاربران پیرامون انتخابات مجلس با تکیه ‌بر کلان داده فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی

۱۰

شناخت و سنجش بلوغ مدیریت دانش با اخذ گواهی سنجش بلوغ و محاسبه امتیازها با توجه به میزان مشارکت پرسنل وزارت کشور و تعیین سطح بلوغ و امتیاز وزارت کشور در هر یک از معیارهای هفت گانه مدل APO .

۱۱

طراحی و استقرار ساختار راهبری و اجرایی با تعریف سطوح راهبری، تدوین برنامه و پایش و عملیات

۱۲

طراحی، ابلاغ و استقرار ساختار تحت عنوان چهارچوب حاکمیتی مدیریت دانش، صدور احکام متناسب با چهارچوب ابلاغ شده با تشکیل منظم جلسات کمیته مرکزی و کمیته‌های اجرایی

۱۳

فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی برای ۳۲ نفر به عنوان دبیر اجرایی مدیریت دانش و همچنین طراحی پودمان آموزشی کارکنان وزارت کشور در جهت افزایش میزان مشارکت و استقبال پرسنل در برنامه‌های مدیریت دانش و توانایی و اشتیاق پرسنل به ثبت و انتشار تجارب سازمانی

۱۴

تدوین درخت دانش و شناسایی نظام مسائل در جهت شناسایی حوزه‌های دانشی و تدوین ساختار درختی  شناسایی مسائل و چالش‌های مرتبط با هر یک از حوزه‌های دانشی

۱۵

کاربرد و بومی‌سازی راهکارها و ابزارهای مدیریت دانش متناسب با الزامات و اقتضائات موجود با شناسایی راهکارها و ابزارهای مدیریت دانش متناسب با نیاز وزارت کشور و زیرمجموعه ها و همچنین بومی سازی و استاندارد سازی راهکارها

۱۶

طراحی و نهادینه سازی چرخه فرآیندی مدیریت دانش در فرآیندهای دانش‌آفرین با طراحی چرخه فرایندی مدیریت دانش در وزارت کشور

۱۷

تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های پشتیبان نظام مدیریت دانش از قبیل سند انگیزش دانش محور با تدوین و ابلاغ چهارچوب حاکمیتی مدیریت دانش و تدوین و ابلاغ سند مذکور

۱۸

کاربرد مدیریت دانش در بحران‌ها و مخاطرات دارای اولویت کاربرد مدیریت دانش در مسائل و چالش‌های دارای اولویت و شناسایی بحران‌های دارای اولویت به تفکیک مناطق جغرافیایی با تعریف پروژه و تشکیل تیم اجرایی و شناسایی مسائل دارای اولویت به تفکیک واحدهای سازمانی

۱۹

طراحی، استقرار و اجتماعی سازی سکوی هم اندیشی کارکنان وزارت کشور با طراحی و توسعه سامانه و اختصاص زیرساخت‌های سخت افزاری و استقرار سامانه عضویت و فعالیت کارکنان وزارت کشورمبنی بر تسهیل تعاملات غیر رسمی و زمینه سازی تسهیم تجارب سازمانی و تشکیل شبکه‌های دانش بین سازمانی (استانداری‌ها و ستاد وزارت کشور) در حوزه‌های فعالیت وزارت کشور با تشکیل گروه‌ها و اتاق‌های فکر مجازی

۲۰

پشتیبانی فعالیت‌ها و ماموریت‌های جاری وزارت کشور از طریق تامین و دسترسی دادن به محتوای دانشی و آموزشی مورد نیاز

۲۱

ایجاد پروفایل‌های دانشی کارکنان وزارت کشور با امکان رتبه بندی بر اساس امتیاز تخصصی در حوزه‌های فعالیت با شناسایی ساختار داده موجود ، طراحی ساختار پروفایل دانشی ، طراحی ساختار و فرایند محاسبه امتیاز تخصص ، طراحی رویه‌های صحه‌گذاری در سامانه و زمینه سازی فرهنگی برای استقرار سامانه

۲۲

طراحی و پیاده‌سازی سامانه ارزیابی عملکرد در معاونت توسعه مدیریت و منابع وهمچنین برای مرکز مطالعات راهبردی و آموزش در جهت ارائه کارنامه عملکرد به‌صورت ماهانه به کارکنان و اتصال پرداخت‌ها به سطح عملکرد آنان

۲۳

طراحی سامانه بازنمایی مکان‌نمای داده‌ها با دریافت گزارش‌ها از روندهای آماری و داده‌ای به تفکیک واحدهای تقسیمات کشوری

۲۴

طرّاحی سامانه گوش‌سپاری اجتماعی با هدف انتقال به‌هنگام آخرین وضعیت شبکه‌های اجتماعی به تفکیک موضوعات راهبردی وزارت کشور به مقام عالی وزارت

۲۵

توسعه گروه‌های اندیشه‌ورزی و مطالعاتی حول موضوعات و مسائل راهبردی وزارت کشور با تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورزی و مطالعاتی در ۱۰ حوزه مطالعاتی

۲۶

توسعه نظام مسائل راهبردی وزارت کشور در حوزه پژوهش و آموزش و  تدوین برنامه پژوهش و آموزش وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ برپایه نظام مسائل راهبردی

۲۷

توسعه شبکه همکاری و تعامل‌های اندیشه‌ورزی با اندیشکده‌ها، مراکز پژوهشی و انجمن‌های علمی با استفاده از ظرفیت‌های فکری و انسانی حوزه پژوهش برای حل مسائل راهبردی وزارت کشور

۲۸

نیازسنجی آموزشی مدیران سیاسی وزارت کشور مبتنی بر ماموریت های خاص آنها برای سه گروه (معاونین وزیر، استانداران، معاونین استانداران) با هدف بررسی تفصیلی ماموریت ها، وظایف و مسئولیت ها؛ شناسایی نیاز های آموزشی و بررسی و بازنویسی سرفصل های آموزشی موجود مبتنی برنیاز روز

۲۹

طراحی آموزشی مبتنی بر نیازهای احصا شده برای هر دوره و نگارش طرح درس برای دوره های جدید با جمع آوری و تدوین طرح درس نهایی محتوای آموزشی منطبق با سرفصل‌های جدید و تعریف و طراحی ابزارهای آموزشی نوین و طراحی ابزارهای ارزشیابی دوره و تعیین ویژگی های مدرس های دوره

۳۰

نیازسنجی آموزشی مدیران حرفه ای وزارت کشور مبتنی بر وظایف آنان در جهت بررسی و بازنویسی تفصیلی ماموریت ها، وظایف و مسئولیت ها؛ و شناسایی نیاز های آموزشی و بررسی سرفصل های آموزشی موجود

۳۱

تربیت مدرس متناسب با طرح درس های جدید و اعزام به مراکز استانی و سازمان‌های وابسته و اختصاص بخشی از برنامه تربیت مربی به تربیت مدرسان مربوط به دوره های مدیریتی

۳۲

برگزاری دوره های آموزشی توجیهی ویژه فرمانداران جدیدالانتصاب (مدیریت راهبردی شهرستان) ، دوره آموزشی توجیهی ویژه مدیران بدو انتصاب (تفکر راهبردی) ستاد و استانداری ها و برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران کل استانداری ها، بخشداران و معاونین فرمانداران

۳۳

نیازسنجی آموزشی مشاغل اختصاصی وزارت کشور مبتنی بر وظایف آنها با بررسی تفصیلی ماموریت ها، وظایف و مسئولیتها؛ و شناسایی نیاز های آموزشی بررسی و بازنویسی سرفصل های آموزشی موجود

۳۴

طراحی آموزشی مبتنی بر نیازهای احصا شده برای هر دوره با جمع آوری محتوای آموزشی منطبق با سرفصل‌های جدید و تدوین طرح درس نهایی ، تعریف و طراحی ابزارهای آموزشی نوین و طراحی ابزارهای ارزشیابی دوره و تعیین ویژگی های مدرس های دوره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha