به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، گزارش عملکرد مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در ۳۴ محور به شرح زیر است :
ردیف |
شرح |
۱ |
انتشار تعداد ۷۰ برونداد پژوهشی شامل ۹ گزارش ترجمهای، ۱۴ گزارش دیدبانی، ۲۱ گزارش راهبردی، ۱۱ گزارش نشست و هماندیشی، ۵ گزارش نظری، ۱۰ نمای راهبردی از گروههای پژوهشی مطالعات اقتصاد و فناوری، مطالعات تحلیل مسائل روز، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، مطالعات آینده نگری راهبردی، مطالعات عمران، توسعه و مدیریت شهری و مطالعات سیاسی و انتخابات |
۲ |
۴۰ برونداد تصویری، ۳۶ اینفوگرافیک از بروندادهای پژوهشی و ۱۶ ویدیو از بروندادهای پژوهشی به همراه ۸۶ خبر و آلبوم تصاویر از دورههای آموزشی برگزار شده در سایت مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور به نشانی www.mcsst.ir منتشر شده است |
۳ |
تحلیل و بررسی القائات رسانهای پیرامون طرح حجاب و عفاف نیروی انتظامی با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانههای اجتماعی |
۴ |
تحلیل بازتاب استعفاها، عزلها و استیضاحهای اخیر دولت با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانههای اجتماعی |
۵ |
چهار گزارش از تحلیل عملیات روانی و رسانهای معاندین با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانههای اجتماعی |
۶ |
۱۴ گزارش از تحلیل حواشی رسانهای موضوع حجاب در کشور با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانههای اجتماعی |
۷ |
تحلیل بازتاب حقوق کودکان از منظر رسانهها و کاربران با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانههای اجتماعی |
۸ |
گزارش از تحلیل موج تخریبی ایجاد شده علیه وزارت کشور با تکیه بر کلانداده فضای مجازی و رسانههای اجتماعی |
۹ |
تحلیل فعالیت رسانهها و کاربران پیرامون انتخابات مجلس با تکیه بر کلان داده فضای مجازی و رسانههای اجتماعی |
۱۰ |
شناخت و سنجش بلوغ مدیریت دانش با اخذ گواهی سنجش بلوغ و محاسبه امتیازها با توجه به میزان مشارکت پرسنل وزارت کشور و تعیین سطح بلوغ و امتیاز وزارت کشور در هر یک از معیارهای هفت گانه مدل APO . |
۱۱ |
طراحی و استقرار ساختار راهبری و اجرایی با تعریف سطوح راهبری، تدوین برنامه و پایش و عملیات |
۱۲ |
طراحی، ابلاغ و استقرار ساختار تحت عنوان چهارچوب حاکمیتی مدیریت دانش، صدور احکام متناسب با چهارچوب ابلاغ شده با تشکیل منظم جلسات کمیته مرکزی و کمیتههای اجرایی |
۱۳ |
فرهنگ سازی و ارائه آموزشهای عمومی و تخصصی برای ۳۲ نفر به عنوان دبیر اجرایی مدیریت دانش و همچنین طراحی پودمان آموزشی کارکنان وزارت کشور در جهت افزایش میزان مشارکت و استقبال پرسنل در برنامههای مدیریت دانش و توانایی و اشتیاق پرسنل به ثبت و انتشار تجارب سازمانی |
۱۴ |
تدوین درخت دانش و شناسایی نظام مسائل در جهت شناسایی حوزههای دانشی و تدوین ساختار درختی شناسایی مسائل و چالشهای مرتبط با هر یک از حوزههای دانشی |
۱۵ |
کاربرد و بومیسازی راهکارها و ابزارهای مدیریت دانش متناسب با الزامات و اقتضائات موجود با شناسایی راهکارها و ابزارهای مدیریت دانش متناسب با نیاز وزارت کشور و زیرمجموعه ها و همچنین بومی سازی و استاندارد سازی راهکارها |
۱۶ |
طراحی و نهادینه سازی چرخه فرآیندی مدیریت دانش در فرآیندهای دانشآفرین با طراحی چرخه فرایندی مدیریت دانش در وزارت کشور |
۱۷ |
تدوین و ابلاغ دستورالعملها و آییننامههای پشتیبان نظام مدیریت دانش از قبیل سند انگیزش دانش محور با تدوین و ابلاغ چهارچوب حاکمیتی مدیریت دانش و تدوین و ابلاغ سند مذکور |
۱۸ |
کاربرد مدیریت دانش در بحرانها و مخاطرات دارای اولویت کاربرد مدیریت دانش در مسائل و چالشهای دارای اولویت و شناسایی بحرانهای دارای اولویت به تفکیک مناطق جغرافیایی با تعریف پروژه و تشکیل تیم اجرایی و شناسایی مسائل دارای اولویت به تفکیک واحدهای سازمانی |
۱۹ |
طراحی، استقرار و اجتماعی سازی سکوی هم اندیشی کارکنان وزارت کشور با طراحی و توسعه سامانه و اختصاص زیرساختهای سخت افزاری و استقرار سامانه عضویت و فعالیت کارکنان وزارت کشورمبنی بر تسهیل تعاملات غیر رسمی و زمینه سازی تسهیم تجارب سازمانی و تشکیل شبکههای دانش بین سازمانی (استانداریها و ستاد وزارت کشور) در حوزههای فعالیت وزارت کشور با تشکیل گروهها و اتاقهای فکر مجازی |
۲۰ |
پشتیبانی فعالیتها و ماموریتهای جاری وزارت کشور از طریق تامین و دسترسی دادن به محتوای دانشی و آموزشی مورد نیاز |
۲۱ |
ایجاد پروفایلهای دانشی کارکنان وزارت کشور با امکان رتبه بندی بر اساس امتیاز تخصصی در حوزههای فعالیت با شناسایی ساختار داده موجود ، طراحی ساختار پروفایل دانشی ، طراحی ساختار و فرایند محاسبه امتیاز تخصص ، طراحی رویههای صحهگذاری در سامانه و زمینه سازی فرهنگی برای استقرار سامانه |
۲۲ |
طراحی و پیادهسازی سامانه ارزیابی عملکرد در معاونت توسعه مدیریت و منابع وهمچنین برای مرکز مطالعات راهبردی و آموزش در جهت ارائه کارنامه عملکرد بهصورت ماهانه به کارکنان و اتصال پرداختها به سطح عملکرد آنان |
۲۳ |
طراحی سامانه بازنمایی مکاننمای دادهها با دریافت گزارشها از روندهای آماری و دادهای به تفکیک واحدهای تقسیمات کشوری |
۲۴ |
طرّاحی سامانه گوشسپاری اجتماعی با هدف انتقال بههنگام آخرین وضعیت شبکههای اجتماعی به تفکیک موضوعات راهبردی وزارت کشور به مقام عالی وزارت |
۲۵ |
توسعه گروههای اندیشهورزی و مطالعاتی حول موضوعات و مسائل راهبردی وزارت کشور با تشکیل گروههای اندیشهورزی و مطالعاتی در ۱۰ حوزه مطالعاتی |
۲۶ |
توسعه نظام مسائل راهبردی وزارت کشور در حوزه پژوهش و آموزش و تدوین برنامه پژوهش و آموزش وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ برپایه نظام مسائل راهبردی |
۲۷ |
توسعه شبکه همکاری و تعاملهای اندیشهورزی با اندیشکدهها، مراکز پژوهشی و انجمنهای علمی با استفاده از ظرفیتهای فکری و انسانی حوزه پژوهش برای حل مسائل راهبردی وزارت کشور |
۲۸ |
نیازسنجی آموزشی مدیران سیاسی وزارت کشور مبتنی بر ماموریت های خاص آنها برای سه گروه (معاونین وزیر، استانداران، معاونین استانداران) با هدف بررسی تفصیلی ماموریت ها، وظایف و مسئولیت ها؛ شناسایی نیاز های آموزشی و بررسی و بازنویسی سرفصل های آموزشی موجود مبتنی برنیاز روز |
۲۹ |
طراحی آموزشی مبتنی بر نیازهای احصا شده برای هر دوره و نگارش طرح درس برای دوره های جدید با جمع آوری و تدوین طرح درس نهایی محتوای آموزشی منطبق با سرفصلهای جدید و تعریف و طراحی ابزارهای آموزشی نوین و طراحی ابزارهای ارزشیابی دوره و تعیین ویژگی های مدرس های دوره |
۳۰ |
نیازسنجی آموزشی مدیران حرفه ای وزارت کشور مبتنی بر وظایف آنان در جهت بررسی و بازنویسی تفصیلی ماموریت ها، وظایف و مسئولیت ها؛ و شناسایی نیاز های آموزشی و بررسی سرفصل های آموزشی موجود |
۳۱ |
تربیت مدرس متناسب با طرح درس های جدید و اعزام به مراکز استانی و سازمانهای وابسته و اختصاص بخشی از برنامه تربیت مربی به تربیت مدرسان مربوط به دوره های مدیریتی |
۳۲ |
برگزاری دوره های آموزشی توجیهی ویژه فرمانداران جدیدالانتصاب (مدیریت راهبردی شهرستان) ، دوره آموزشی توجیهی ویژه مدیران بدو انتصاب (تفکر راهبردی) ستاد و استانداری ها و برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران کل استانداری ها، بخشداران و معاونین فرمانداران |
۳۳ |
نیازسنجی آموزشی مشاغل اختصاصی وزارت کشور مبتنی بر وظایف آنها با بررسی تفصیلی ماموریت ها، وظایف و مسئولیتها؛ و شناسایی نیاز های آموزشی بررسی و بازنویسی سرفصل های آموزشی موجود |
۳۴ |
طراحی آموزشی مبتنی بر نیازهای احصا شده برای هر دوره با جمع آوری محتوای آموزشی منطبق با سرفصلهای جدید و تدوین طرح درس نهایی ، تعریف و طراحی ابزارهای آموزشی نوین و طراحی ابزارهای ارزشیابی دوره و تعیین ویژگی های مدرس های دوره |
نظر شما