به گزارش اداره کل روابطعمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی صبح یکشنبه ۲۸ آبان ماه در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان، با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر شوراهای شهرستانی آموزش و پرورش، اظهارداشت: با شهرستانهایی که در این حوزه کوتاهی کنند برخورد خواهد شد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم پرداخت حق السهم شهرداریهای استان برای ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنائی، عنوانکرد: تمام شهرداریهای استان سهم خود را پرداخت کردند و شهرداری بندرعباس نیز میبایست سریعا سهم خود را برای این منظور واریز کند.
نماینده عالی دولت در استان در بررسی نیازهای کارگاههای هنرستانها، با بیان اینکه آموزش در هنرستانها باید هدفمند شود، بیانکرد: دانشآموزان باید به فهم فرآیندها برسند و مثلا با مشارکت صنایع نمونه یا ماکت تجهیزات موجود در صنایع به صورت نوری یا فیزیکی ساخته شده و در اختیار هنرستانها قرار داده شود.
دوستی تاکیدکرد: هر صنعتی باید متولی یکی از هنرستانهای جوار شود تا نیازسنجی به صورت واقعی انجام شود و دانشآموزان بر اساس تخصصهای لازم آموزش ببینند تا به محض فارغالتحصیلی بتوانند در صنایع مشغول به کار شوند.
استاندار هرمزگان ضمن تصویب برنامه جامع تقویت دانشآموزان برای امتحانات نهایی و کنکور و برنامه آزمونهای آزمایشی، با تاکید بر طرح جامع کیفیت بخشی آموزش در استان، عنوانکرد: این طرح در آینده تاثیر خود را نشان خواهد داد و موجب تربیت نسلهایی خواهد شد که میتوانند به حل مسائل کمک کنند و نقش آفرین باشند البته که باید در راه حل نهایی به سمت تمرکز برروی نظام آموزش ابتدایی نیز برویم.
وی تصریح کرد: ما دو نظام برای آموزش داریم که شامل نظام آموزشی رایج و آموزش در میدان است و اردوهای علمی، فرهنگی و مذهبی میتواند تربیت در میدان را برای دانشآموزان تقویت کند و آنها را به سمت یادگرفتن مشارکتهای اجتماعی، کارگروهی و خلاقیت سوق دهد. دوستی، اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش را اولویت نظام آموزشی استان دانست و ابرازداشت: ما در استان نمیخواهیم سند جدیدی را تدوین کنیم بلکه روی روشهای اجرا و عملیاتها باید به سمت روشهای جدید برویم که منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد.
رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان، تأکیدکرد: گسستگیهای نهادی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم موجب ایجاد شکافهایی در جامعه آموزشی کشور شده بود اما جلسهای که با معاون آموزشی وزیر علوم داشتیم قرار شد که بخشی از تحصیل دانشآموزان در هنرستانهای تخصصی را به عنوان تحصیلات دانشگاهی به رسمیت بشناسند. دوستی خاطرنشانکرد: وزارت علوم حاضر است بخشی از واحدهای آموزشی در هنرستانها را در مقطع کارشناسی تاثیر دهد و از همین رو ضرورت دارد مسئولان آموزش و پرورش در هماهنگی با وزارت علوم نشستهایی را برگزار کرده و سرفصلها و واحدها را مشخص کنند. استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم آمادهسازی دانشآموزان برای برگزاری المپیادهای علمی و برگزاری دورههای توانمندسازی معلمان در محیطهایی مفرح تاکید کرد.
نظر شما