به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد توکلی روز دوشنبه در بازدید از روند ساخت آزاد راه قائم شهر به ساری بیان داشت: مازندران در بخش آزاد راه عقب مانده است، چرا که با توجه به ظرفیت تولید و صادرات، این استان نیازمند آزاد راه است.
وی اظهار داشت: آزاد راه قائم شهر به ساری که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۱ با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد پیشرفت مطلوبی نداشت و در حال حاضر برای تکمیل این طرح باید ۲۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد.
این مقام مسوول، با بیان این مطلب که اعلام منطقه آزاد در مازندران و فعالیت بندر مهم امیر آباد از جمله دلایل لزوم تکمیل این آزاد راه است، بیان داشت: مازندران بر اساس کریدور شمال جنوب نیازمند یک آزاد راه ایمن و استاندارد برای اتصال به تهران و جنوب کشور است.
توکلی ادامه داد: محور ساری به قائم شهر از جمله جاده های پر تردد محسوب می شود که ترافیک و حوادث جاده ای زیادی در این مسیر اتفاق می افتد.
برای ساخت اولین آزادراه در مازندران چه میزان اعتبار نیاز است؟
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با ذکر این مطلب که آزاد سازی و تملک این مسیر از جمله مشکلات پیش روی این طرح مهم است، بیان داشت: با توجه به شرایط اراضی مازندران سانتی متر به سانتی متر این آزاد راه باید از مردم خریداری یا با هماهنگی دستگاه های مرتبط تملک شود.
توکلی افزود: تامین مصالح این جاده با توجه به دوری مسیر از جمله مشکلات دیگر پیش روی این آزاد راه است، که فرایند تکمیل این طرح را به تاخیر انداخت.
وی با ذکر این مطلب که پیمانکار بسیار توانمندی برای این طرح بزرگ انتخاب شد، بیان داشت: همه تلاش ها بر آن است تا این طرح راهبردی مازندران تا پنج سال آینده تکمیل و افتتاح شود.
این مقام مسوول از همه شهروندانی که در مسیر این آزاد راه زمین دارند، خواست تا برای تکمیل و تملک این طرح بزرگ همکاری لازم را داشته باشند.
نظر شما