به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، فریدون همتی همزمان با دهمین سالگرد راه اندازی سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) با حضور در این مرکز، ضمن پاسخگویی به سوالات مردمی در حوزه های مختلف، دستورات لازم را در خصوص مشکلات مطرح شده در این ارتباط زنده تلفنی صادر کرد.
استاندار هرمزگان در حاشیه برگزاری این نشست که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری هرمزگان و معاون ارتباطات مردمی برگزار شد، با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۱۷۲هزار تماس مردمی از طریق تلفن ۱۱۱ توسط کارشناسان مرکز سامد در استان پاسخ داده شده و مشاوره لازم برای حل مشکلات مردمی به آنان ارائه شده است، اظهار داشت: تمامی موارد ثبت شده در سامانه سامد به دستگاه های اجرایی استان ارجاع داده شده و تا حصول نتیجه پیگیری می شود.
وی افزود: بیش از ۲هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه، خرید کالا و خود اشتغالی نیز به افراد واجد شرایط از سوی این مرکز به بانک های عامل استان معرفی شده اند.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه این روش در کنار سایر روش های ارتباطی با مسئولان و دستگاه های اجرایی می تواند به تقویت ارتباط دو طرفه مردم و دولت کمک کند، گفت: جدیت اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری در فعال سازی این سامانه و بکارگیری کارشناسان دارای انگیزه قوی برای رصد و پیگیری مشکلات مردم قابل قدردانی است.
همتی خاطرنشان کرد: بهدلیل اهتمام لازم برای رصد و پیگیری مشکلات مردمی، مرکز سامد استان مورد تشویق مرکز ارتباطات ریاست جمهوری قرار گرفته است.
استاندار هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری هرمزگان در طول دوران کوتاه تصدی این مسئولیت، گفت: این اداره کل بازوی مهم اجرایی استاندار است و باید در دو بخش ارزیابی عملکرد و امور حقوقی مانند بخش بازرسی تحول لازم صورت گیرد و اقدامات لازم به منظور تقویت این بخش ها انجام شود.
استاندار هرمزگان همچنین طی تماس یک شهروند از جزیره ابوموسی، دستورات لازم را به منظور تسهیل در استقرار پزشک متخصص بیهوشی در بیمارستان جزیره، ارائه خدمات جدید در بخش سونوگرافی، خدمات آزمایشگاهی و تجهیز ناوگان درمانی جزیره ابوموسی به یک دستگاه آمبولانس دریایی و همچنین پیگیری لازم برای انعقاد تفاهمنامه اداره کل پست هرمزگان با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل عدم ارسال محموله های پستی از طریق ناوگان هوایی به جزیره ابوموسی صادر کرد.
شهروند دیگری نیز طی تماس با دکتر همتی، ضمن قدردانی از استاندار هرمزگان و بازدید میدانی اخیر وی از مناطق سیل زده گابریک و سدیج، از روند کند ساخت منازل مسکونی برای مردم این منطقه گلایه کرد که دکتر همتی طی ماموریتی به مدیرکل بازرسی و فرماندار جاسک، از آن ها خواست ضمن بازدید و ارزیابی از میزان پیشرفت احداث منازل مسکونی در این منطقه، موانع پیش رو را پس از احصاء، برای تصمیم گیری فوری به استاندار هرمزگان ارجاع دهند.
همتی همچنین درخصوص یک طرح سرمایه گذاری در منطقه سیل زده گابریک دستور داد مشکلات سرمایه گذار این طرح در زمینه واگذاری زمین از سوی معاون ارتباطات مردمی اداره کل بازرسی جمع بندی و برای پیگیری به دستگاه مربوطه ارسال شود.
تامین برق سالن ورزشی، پیگیری تأمین اعتبار راه روستایی و صدور اسناد مالکیت خانه های مستقر در شهرک مسکونی چراغ آباد از دیگر دستورهای دکتر همتی در گفت و گو با یک شهروند مینابی بود.
مشکلات مربوط به احداث شهرک مسکونی روستای کشار بالا و چمن زمین ورزشی این روستا نیز امروز دفتر توسط دکتر همتی مورد پیگیری قرار گرفت.
در پایان این ارتباط زنده تلفنی، دکتر همتی استاندار هرمزگان به مناسبت دهمین سالگرد شروع به کار مرکز سامد، با اهدا لوح سپاس از زحمات معاون و کارشناسان معاونت ارتباطات مردمی تقدیر کرد.
مرکز سامد که در ۲۷دی ماه ۸۹ بهعنوان یک ساختار توانمند راه اندازی شده است، توانسته بستر وسیعی را برای دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و ایده های مردمی و نیز پاسخگویی به آن ها با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم کند.
نظر شما