کد خبر 152682
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
ضرورت دانش‌افزایی فعالان روابط عمومی در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی

استاندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان با اشاره به اینکه روابط‌ عمومی‌ها با بیان هنرمندانه اقدامات و دستآوردها، در شکل‌گیری حلقه‌های اعتماد جامعه موثرند، دانش‌افزایی فعالان این حوزه در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی را یک ضرورت خواند و گفت: لازمست با بهره‌گیری از ابزارها و روش‌های نوین اطلاع‌رسانی، خدمات انجام شده دولت به مردم، به صورت شایسته انعکس یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط‌عمومی با تبریک این مناسبت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده فعالان این عرصه اظهار داشت: روابط عمومی آمیخته ای از هنر، خلاقیت و علم برای ایجاد و توسعه تفاهم، اعتماد افزایی و افزایش سرمایه اجتماعی است که وقتی با عشق، علاقه و کوشش خستگی ناپذیر همراه می‌شود، می‌توان از آن به "هنر هشتم" هم یاد کرد. 
وی افزود: فعالیت های مداوم و برنامه ریزی شده روابط عمومی ها برای تعمیق ارتباطات در سویه های مختلف و متعدد؛ در واقع تلاشی در راستای تحکیم پل ارتباطی سازمان‌ها با افکار عمومی است که شامل مخاطبان و گروه های هدف خاص و عام با نگرش ها و سلایق متفاوت هستند. 
نماینده عالی دولت در گیلان روابط عمومی را یک رفتار مدیریتی دانست که با آگاهی از تصمیمات در سطوح عالی، با انجام فرآیند اطلاع یابی و پردازش اطلاعات، آنها را در قالب فرآورده های متنوع اطلاع رسانی، در جهت تحقق اهداف و راهبردهای سازمانی به مخاطبان عرضه می‌کند. 
وی به ضرورت توجه مدیران به جایگاه روابط عمومی و اهتمام به ارتقاء آن تأکید و تصریح کرد: فعالان این عرصه باید همواره و پیوسته، خود را در فرآیند یادگیری و آموزش های روز ، قرار دهند تا بتوانند گام هایی ثمربخش برای رفع نیازهای مخاطبان خود بردارند. 
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان ارائه موضوعات آموزشی برای دانش افزایی و به‌روزرسانی اطلاعات مدیران روابط‌عمومی به کارگروه آموزش و پژوهش استان را جزء انتظارات خود از شورای هماهنگی روابط‌عمومی های استان عنوان و بر لزوم بهره‌گیری از بستر فضای مجازی متناسب با شرایط کرونایی تأکید کرد. 
وی با بیان اینکه سطح دانش اجتماعی و قدرت تجزیه و تحلیل فعالان عرصه روابط عمومی منجر به ارتقاء سرمایه های اجتماعی می‌شود، گفت: روابط‌عمومی‌ها نقش مشاوری امین را برای راس هر سازمان و نهادی ایفا می‌کنند و این ارتباط مستقیم در چارت های سازمانی نمایانگر است. 
زارع به همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ طی مدت بیش از ۱۵ ماه اخیر اشاره کرد و تغییر سبک زندگی متناسب با کرونا را از مهمترین راهبردهای مقابله با این بیماری دانست و افزود: روابط عمومی ها نقشی مهم و اثرگذاری در تبیین این شیوه زیست جدید و رعایت دستورالعمل ها برای کاهش آسیب‌های مردم دارند. 
وی اطمینان آفرینی در جامعه از تصمیمات مدیران و بیان صادقانه این موضوع که سلامت مردم امری در اولویت است را از وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد. 
نماینده عالی دولت در گیلان به گشوده شدن فصل جدیدی از تاریخ کشورمان با فرا رسیدن انتخابات، اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت دموکراسی و مردم‌سالاری دینی، نیازمند مشارکت حداکثری و تحقق این مهم، مستلزم اعتمادافزایی عمومی است. 
وی بر لزوم امیدآفرینی و ارتقاء سرمایه اجتماعی با افزایش همدلی و همکاری تأکید کرد و افزود: روابط عمومی ها با بیان هنرمندانه اقدامات و دستآوردها ، رکن موثری در شکل گیری حلقه های اعتماد در جامعه هستند. 
زارع استفاده از نیروهای متخصص و علاقمند به حوزه روابط‌عمومی را در پیشبرد اهداف اثربخش دانست و اظهار داشت: برگزاری نشست‌های فصلی و ماهانه و فعال‌تر شدن شورای هماهنگی روابط‌عمومی و نیز بهره‌گیری از ابزارها و روش‌های نوین اطلاع‌رسانی توسط روابط‌عمومی ها در انعکاس شایسته به مخاطبان اثربخش است. 
در این جلسه امیرحسین کبیری دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان گزارشی از فعالیت های انجام شده این شورا طی یک سال گذشته و نیز برنامه های پیش رو بیان داشت. محمود قاسم نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان و نیز افشین عزیزی مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی نیز در این دیدار در ارتباط با اهمیت فعالیت های روابط عمومی و الزاماتی که باید مورد توجه قرار دهند، مطالبی عنوان کردند.
هریک از اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
استاندار گیلان همچنین در آستانه روز ارتباطات و روابط‌عمومی، در روابط عمومی استانداری حضور یافت و این روز را به کارکنان تبریک گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha