به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، افشار دارابی شامگاه سه شنبه در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه خراسان جنوبی افزود: کار روابط عمومی به یک هنر پیچیده و سخت تبدیل شده است.
وی ادامه داد: روابط عمومیها باید در جنگ شناختی و جنگ روایتها با شیوه هنرمندانه و با ابزارهای جدید در هدایت افکار عمومی موفق عمل کنند و نگذارند بدخواهان کشور، اذهان مردم را مشوه سازند.
مشاور وزیر کشور توضیح داد: هم اکنون با وجود شبکههای مجازی و اجتماعی مختلف و مطرح شدن شبهات، کار برای روابط عمومیها بسیار سخت شده است.
دارابی با تاکید بر اینکه به تصویر کشیدن خدمات سازمانها و ادارات توسط روابط عمومیها میتواند به امید آفرینی در جامعه و همافزایی بین مردم و مسئولان منجر شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از مطرح کردن فریضه جهاد تبیین، نزدیک دو دهه به جنگ شناختی اشاره داشتند.
وی اظهار کرد: وقتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از تبیین حقایق مسائل به عنوان جهاد تبیین نام میبرند، مسئولیت و وظیفه ما دوچندان میشود چرا که دشمنان ما با در اختیار داشتن رسانههای مختلف برای عملیات روانی و تصرف ذهن مردم تلاش دارند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور تصریح کرد: ما نیاز داریم در مدیریت افکار عمومی بسیار بیش از گذشته تلاش کنیم و در برابر هجمههای فرهنگی دشمن کار مضاعف داشته باشیم.
دارابی اضافه کرد: در شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی، روابط عمومی ها باید بدانند مسئولیت خطیری در امیدآفرینی و افزایش انگیزه و نشاط اجتماعی بین مردم دارند.
وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی موفق در شرایط تحریم و سخت اقتصادی با نگاه هوشیارانه و با دقت در فرهنگ مردم هر منطقه، چراغ امید را در جامعه روشن نگه میدارد، اظهار کرد: تلاش برای افزایش رابطه بین مردم و مسئولان توسط روابط عمومیها یکی از مؤلفههای امید بخشی در جامعه است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با تقدیر از روابط عمومیها در سطح استانها که به صورت شبانهروزی تلاش میکنند، ورود فرد غیرمتخصص به این حرفه و موقعیت شغلی را برای سازمان یا دستگاه مربوطه، مضر دانست.
مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با گرامیداشت روز روابط عمومی گفت: با توجه به اینکه شرایط کار روابط عمومی و رسالت آنها از جنبههای گوناگون تغییر کرده، حضور هنرمندانه آنها در جنگ روایت ها ضروری است.
نظر شما