به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم حسینی در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ضمن بیان این که باید با مقدورات موجود رتبه تصادفات خود را تنظیم کنیم، افزود: استان خراسان رضوی از میزان تردد بالایی نسبت به دیگر استان ها برخوردار است پس طبیعتا تصادفات هم در این استان قابل توجه خواهند بود این در حالی است که نمی توانیم بپذیریم حتی یک زائر تصادف کرده و مجروح شود پس تا جایی که می توانیم تصادفات را باید کاهش بدیهم و این امکان پذیر است.
در این جلسه استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه پیشنهادی تشریح کرد: از جایی که حدود 70 درصد تصادفات در حوزه شهری است به صورت آزمایشی فرماندهی کاهش تصادفات و تلفات شهر مشهد به شهرداری مشهد سپرده شود و بقیه دستگاه ها هم با شهرداری همکاری کنند.
رزم حسینی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: ما باید کاری بکنیم که دیگر استان ها فرهنگ رفت و آمد شهری را از مشهد مقدس یاد بگیرند.
فرمانده انتظامی استان در این جلسه بیان کرد: در سال گذشته تلاش های فراوانی برای کاهش تصادفات صورت گرفت این در حالی بود که با مشکل محدودیت منابع هم روبرو بودیم.
محمدکاظم تقوی در بخش دیگری از سخانش از پیشرفت نظارت های تصویری گفت و افزود: باز هم نیاز به فرهنگ سازی و حرکت های جهادگونه داریم تا امسال از برنامه های پیش بینی شده فراتر برویم.
وی ضمن بیان این که در حوزه درون شهری تلاش های بسیار خوبی برای تردد بهتر و کاهش تصادفات خودروها صورت گرفته است، اضافه کرد: در موضوعاتی مثل اعمال قانون کارهای بسیار خوبی صورت گرفت اما نیاز به همکاری سازمان های دیگر نیز در مواردی ازجمله کنترل و نظارت احساس می شود.
فرمانده انتظامی استان در انتهای سخنانش گفت: امیدواریم با اقدامات تکمیلی دستاوردهای خوبی را داشته باشیم و رضایت زائرین و مجاورین را بدست بیاوریم هر چند که پیش بینی می کنیم امسال حجم زائر بیشتری را نسبت به سال قبل شاهد باشیم.
در ادامه جلسه رئیس پلیس راهور استان گزارشی در خصوص ترافیک و تصادفات درون شهری و عملکرد پلیس راهور در سطح معابر شهری ارائه کرد و گفت: در حوزه معابر درون شهری با چهار چالش مهم روبرو هستیم که سهم عابرین پیاده قابل توجه است بر این اساس حدود 60 درصد جانباختگان ما را عابرین پیاده و30 درصد موتور سیکلت سواران تشکیل می دهند.
محمدباقر سلیمی در همین راستا تهدید سوم را وسایل نقلیه سنگین و کامیون ها دانست و گفت: مشهد به دلیل عدم زیرساخت ها و کنارگذرهای لازم و تداخل و ترکیب ترافیک سنگین و سبک زمینه بروز تصادف را دارد.
وی سرعت را تهدید چهارم برشمرد و افزود: تلاش های خوبی در رابطه با نحوه استفاده از سرورها و راه اندازی مانیتورینگ برای پلیس صورت گرفته که امیدواریم هر چه سریع تر بتوانیم از این زیرساخت بروز استفاده بهتری بکنیم.
سلیمی با بیان این که سال گذشته 68 نقطه حادثه خیز معابر درون شهری شناسایی شدند گفت: در طول سال 97 حدود 115 هزار انواع گواهینامه صادر شده است.
فرمانده پلیس راه استان در ادامه این جلسه گفت: استان قریب 8درصد از راه های کشور را در اختیار دارد که این تراکم از راه های فشرده حساسیت زیادی را ایجاد کرده است.
هادی امیدوار با اعلام خبر ورود حدود 15 میلیون وسیله نقلیه در سال 97 به استان، افزود: در نورز امسال 1 میلیون و 146 هزار دستگاه وارد مشهد شدند که نسبت به سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.
وی ضمن بیان این که یک سوم حوادث استان مربوط به مسیر سبزوار است، اذعان کرد: بیشترین آسیب ما در حوزه واژگونی ها در غرب استان است علی رغم اقداماتی که در سال های گذشته انجام دادیم اما لازم است که بر روی مسیر سبزوار کار بیشتری بشود.
در این جلسه استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه پیشنهادی تشریح کرد: از جایی که حدود 70 درصد تصادفات در حوزه شهری است به صورت آزمایشی فرماندهی کاهش تصادفات و تلفات شهر مشهد به شهرداری مشهد سپرده شود و بقیه دستگاه ها هم با شهرداری همکاری کنند.
رزم حسینی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: ما باید کاری بکنیم که دیگر استان ها فرهنگ رفت و آمد شهری را از مشهد مقدس یاد بگیرند.
فرمانده انتظامی استان در این جلسه بیان کرد: در سال گذشته تلاش های فراوانی برای کاهش تصادفات صورت گرفت این در حالی بود که با مشکل محدودیت منابع هم روبرو بودیم.
محمدکاظم تقوی در بخش دیگری از سخانش از پیشرفت نظارت های تصویری گفت و افزود: باز هم نیاز به فرهنگ سازی و حرکت های جهادگونه داریم تا امسال از برنامه های پیش بینی شده فراتر برویم.
وی ضمن بیان این که در حوزه درون شهری تلاش های بسیار خوبی برای تردد بهتر و کاهش تصادفات خودروها صورت گرفته است، اضافه کرد: در موضوعاتی مثل اعمال قانون کارهای بسیار خوبی صورت گرفت اما نیاز به همکاری سازمان های دیگر نیز در مواردی ازجمله کنترل و نظارت احساس می شود.
فرمانده انتظامی استان در انتهای سخنانش گفت: امیدواریم با اقدامات تکمیلی دستاوردهای خوبی را داشته باشیم و رضایت زائرین و مجاورین را بدست بیاوریم هر چند که پیش بینی می کنیم امسال حجم زائر بیشتری را نسبت به سال قبل شاهد باشیم.
در ادامه جلسه رئیس پلیس راهور استان گزارشی در خصوص ترافیک و تصادفات درون شهری و عملکرد پلیس راهور در سطح معابر شهری ارائه کرد و گفت: در حوزه معابر درون شهری با چهار چالش مهم روبرو هستیم که سهم عابرین پیاده قابل توجه است بر این اساس حدود 60 درصد جانباختگان ما را عابرین پیاده و30 درصد موتور سیکلت سواران تشکیل می دهند.
محمدباقر سلیمی در همین راستا تهدید سوم را وسایل نقلیه سنگین و کامیون ها دانست و گفت: مشهد به دلیل عدم زیرساخت ها و کنارگذرهای لازم و تداخل و ترکیب ترافیک سنگین و سبک زمینه بروز تصادف را دارد.
وی سرعت را تهدید چهارم برشمرد و افزود: تلاش های خوبی در رابطه با نحوه استفاده از سرورها و راه اندازی مانیتورینگ برای پلیس صورت گرفته که امیدواریم هر چه سریع تر بتوانیم از این زیرساخت بروز استفاده بهتری بکنیم.
سلیمی با بیان این که سال گذشته 68 نقطه حادثه خیز معابر درون شهری شناسایی شدند گفت: در طول سال 97 حدود 115 هزار انواع گواهینامه صادر شده است.
فرمانده پلیس راه استان در ادامه این جلسه گفت: استان قریب 8درصد از راه های کشور را در اختیار دارد که این تراکم از راه های فشرده حساسیت زیادی را ایجاد کرده است.
هادی امیدوار با اعلام خبر ورود حدود 15 میلیون وسیله نقلیه در سال 97 به استان، افزود: در نورز امسال 1 میلیون و 146 هزار دستگاه وارد مشهد شدند که نسبت به سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.
وی ضمن بیان این که یک سوم حوادث استان مربوط به مسیر سبزوار است، اذعان کرد: بیشترین آسیب ما در حوزه واژگونی ها در غرب استان است علی رغم اقداماتی که در سال های گذشته انجام دادیم اما لازم است که بر روی مسیر سبزوار کار بیشتری بشود.
نظر شما