روابط عمومی آمیخته ای از هنر، خلاقیت و علم و دانش برای ایجاد و توسعه تفاهم و اعتمادافزایی بین سازمان ها و مخاطبان آن است و وقتی با عشق ، علاقه و کوشش خستگی ناپذیر همراه میشود، میتوان از آن به "هنر هشتم" هم یاد کرد.
فعالیت های مداوم و برنامه ریزی شده روابط عمومی ها برای تعمیق ارتباطات در سویه های مختلف و متعدد؛ در واقع تلاشی در راستای تحکیم پل ارتباطی سازمان ها با افکار عمومی است که شامل مخاطبان و گروه های هدف خاص و عام با نگرش ها و سلایق متفاوت هستند.
معتقدم روابط عمومی، یک رفتار مدیریتی است که با آگاهی از تصمیمات در سطوح عالی ، با انجام فرایند اطلاع یابی و پردازش اطلاعات ، آنها را در قالب فرآورده های متنوع اطلاع رسانی، در جهت تحقق اهداف و راهبردهای سازمانی به مخاطبان عرضه میکند.
در کنار ضرورت توجه مدیران به جایگاه روابط عمومی و اهتمام به ارتقاء آن، فعالان این عرصه باید همواره و پیوسته، خود را در فرآیند یادگیری و آموزش قرار دهند تا بتوانند گام هایی ثمربخش برای رفع نیازهای مخاطبان خود بردارند.
سطح دانش اجتماعی و قدرت تجزیه و تحلیل فعالان عرصه روابط عمومی باید منجر به ارتقاء سرمایه های اجتماعی شود چراکه نقش مشاوری صادق و امین را برای هر سازمان و نهادی ایفا میکنند.
۱۵ ماه است که نه فقط کشورمان بلکه جهان، درگیر همه گیری بیماری کووید ۱۹ است؛ یکی از مهمترین راهبردهای مقابله با بیماری، تغییر سبک زندگی متناسب با کروناست و روابط عمومی ها نقشی مهم و اثرگذار در تبیین این شیوه زیست جدید دارند.
در این میان؛ اطمینان آفرینی در جامعه از تصمیمات مدیران و بیان صادقانه این موضوع که سلامت مردم امری در اولویت است؛ وظیفه روابط عمومی هاست.
فصل جدیدی از تاریخ کشورمان با فرا رسیدن انتخابات گشوده میشود و آنچه اهمیت تام و تمام دارد؛ مشارکت حداکثری است و تحقق این مهم، نیازمند اعتمادافزایی عمومی است و بیان هنرمندانه اقدامات و دستآوردها توسط روابط عمومی ها ، در شکل گیری حلقه های اعتماد در جامعه اثرگذار است.
ارسلان زارع
استاندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان
نظر شما