کد خبر 153260
۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری به دنبال تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری در امر تبلیغات است/ در برنامه تبلیغاتی سه مناظره زنده و پخش دو مستند نیم ساعته برای هر یک از نامزدها در شبکه سراسری پیش بینی شده است/ مقرر شد صدا و سیما از تمام ظرفیت های شبکه ها و کانال ها در دو سطح ملی و استانی با رویکرد مشارکت افزایی استفاده کند/ تصمیم قطعی کمیسیون مبنی بر ضرورت رفع هم پوشانی زمان اجرای مناظره ها با مسابقات تیم ملی فوتبال

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تشریح این موضوع که کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری به دنبال تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری در امر تبلیغات از امکانات دولتی به خصوص سازمان صدا و سیما است؛ گفت: تلاش بر این است که با زمینه سازی برای افزایش تبلیغات انتخاباتی به صورت برابر برای هر کدام از نامزدها، انتخاباتی مشارکتی و پرشور در کشور داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که چهارمین جلسه ستاد انتخابات کشور به ریاست وزیر محترم کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همواره دغدغه  تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری برای امر تبلیغات از امکانات دولتی به خصوص سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دارد.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این امر که خوشبختانه این تلاش به دستورالعمل کامل و جامعی با نظرات همه از جمله دستگاه قضایی، شورای نظارت بر صدا و سیما و وزارت کشور منجر شده است؛ گفت: این دستورالعمل به صدا و سیما و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری جهت تنظیم برنامه شان ابلاغ شده است.
دبیر ستاد انتخابات کشور با تشریح برنامه های تبلیغاتی در نظر گرفته شده، گفت: در برنامه تبلیغاتی سه مناظره زنده و پخش دو مستند نیم ساعته برای هر یک از نامزدها در شبکه سراسری پیش بینی شده است.
وی همچنین گفت: از طریق رادیو هم مناظره نمایندگان نامزدها در نظر گرفته شده است.
 
موسوی با بیان این که برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری به لحاظ زمانی مصادف با مسابقات فوتبال تیم ملی در کشور بحرین شده است؛ گفت: در جلسه امروز با تدبیر وزیر کشور برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری تغییر یافت.
وی در این خصوص گفت: مصوبه جلسه بر این شد که مناظره ها در ساعات پرمخاطب تلویزیون انجام شود و یک شب پیش از مسابقه فوتبال و یا یک شب بعد از فوتبال مناظره برگزار شود.
موسوی با اشاره به این که در روزهای 17، 21 و 25 خرداد ماه که در برنامه تلویزیون به عنوان روزهای مناظره پیش بینی شده است؛ در همان روزها پخش مسابقات فوتبال را هم داریم؛ گفت: بر این اساس کمیسیون تصمیم گرفت زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای 16، 20 و 24 و یا 18، 22 و 26 خرداد منتقل شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت هایش از دیگر مصوبات جلسه امروز کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: مقرر شد صدا و سیما از تمام ظرفیت های شبکه ها و کانال ها در دو سطح ملی و استانی با رویکرد مشارکت افزایی استفاده کند.
 
موسوی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر این است که با زمینه سازی  تحقق مشارکت حداکثری که از منویات مقام معظم رهبری است در 28 خرداد ماه سالجاری انتخاباتی پرشور و مشارکتی در کشور داشته باشیم.
 
گفتنی است بر اساس مواد ۶۲ و ۶۳ قانون انتخابات رياست جمهوري، به منظور تضمين برخورداري يكسان نامزدهاي رياست جمهوري از امكانات دولتي كميسيوني به نام كميسيون بررسي تبليغات انتخابات با عضویت  دادستان كل كشور،  وزير كشور، دبير هيات اجرايي مركزي انتخابات، رئيس يا يكي از اعضاي شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما، رئیس سازمان صدا و سیما و يا نمايندگان تام الاختيار هر یک از این اعضا، تشکیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha