به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، راضیه علی پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با ایجاد سازمان ملی مهاجرت، ساماندهی اتباع خارجی نیز تسریع یافته افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته به هر تبعه یک کد شناسه تعلق خواهد گرفت که این شناسه مبنای تمامی خدمات دریافتی آنها خواهد بود.
علی پور با اشاره به اینکه توزیع کارت های هوشمند در چند مرحله انجام می گیرد بیان کرد: مرحله اول این طرح با اتباع دارای کارت های آمایش آغاز خواهد شد و در مراحل بعد اتباع دارای گذرنامه خانواری و اتباع دارای برگه سرشماری کارت های هوشمند خود را دریافت خواهند کرد.
وی در ادامه در خصوص فرآیند توزیع کارت های هوشمند یادآور شد: دفاتر کفالت به اتباع برای دریافت کارت خود بصورت پیامکی و یا تلفنی اطلاع رسانی را انجام خواهند داد و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کفالت نیست.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: اتباع پس از دریافت پیامک و یا تماس تلفنی از دفتر کفالت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به این دفاتر مراجعه کنند.
علیپور تصریح کرد: با توجه به اهمیت بروزرسانی اطلاعات و ثبت عکس زنده، حضور تمامی اعضای خانواده بالای 2 سال در دفاتر خدمات اقامت الزامی بوده و عدم حضور هریک از اعضای خانواده به منزله انصراف از دریافت کارت تلقی میشود و کارت هوشمند به وی تعلق نخواهد گرفت.
وی اضافه کرد: کارت های هوشمند همزمان یک کارت هویتی و یک کارت بانکی است که با شناسه یکتا درج شده برروی آن خدمت به اتباع ارائه خواهد شد.
علیپور ابراز داشت: نحوه فعال سازی کارت های بانکی از طریق پیامک و یا تماس تلفنی شعب بانک عامل به اتباع اطلاع رسانی خواهد شد.
نظر شما