به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، احسان شهیر مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری اصفهان درخصوص رویکرد غرفه اصفهان در ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) گفت: برای غرفه اصفهان شعاری بر مبنای گذشته، حال و آینده با عنوان «اصفهان سرزمین فرصتهای ناگفته» انتخاب شد.
وی ادامه داد: هدف از انتخاب این شعار از این رو است که بازدیدکنندگان ظرفیتهای موجود اصفهان را ببینند، از وضع موجود استفاده بهینه ببرند و سرمایهگذاری کنند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در غرفه اصفهان چهار اتفاق بزرگ رقم میخورد، اظهار کرد: گام نخست در حوزه زنجیرههای ارزش است زیرا استان اصفهان در زنجیرههای ارزش متعددی در کشور رتبه نخست را دارد.
شهیر ادامه داد: از میان زنجیرههای ارزش فعال در اصفهان اولویت اول ما برای این نمایشگاه حوزه گردشگری و صنایع دستی و در نگاه بعد حوزه پوشاک و صنایع نساجی است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش نخست غرفه، توانمندیهای صادراتی استان در گذشته و حال برای بازدیدکنندگان تبیین میشود در مرحله بعد این توضیح ارائه میشود که اگر میخواهیم زنجیره ارزش پایداری داشته باشیم بایستی چه اقداماتی را انجام دهیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری اصفهان ادامه داد: بعنوان مثال در زنجیره راهبردی اصفهان در حوزه پوشاک، پنج پروژه مشخص شده که یکی از این پروژهها احداث شهرک پوشاک است که به زودی شروع به کار خواهد کرد و منتظر مصوبه شورای برنامهریزی استان در مورد اجرای این پروژه هستیم، از این رو سرمایهگذارانی که از غرفه اصفهان بازدید میکنند در جریان اقدامات و پروژههای فعال استان در حوزه مورد نظر خود قرار میگیرند.
شهیر عنوان کرد: گام بعدی که در غرفه اصفهان دنبال شد ارائه فرصت سرمایهگذاری در بنگاههای تولیدی و اقتصادی استان است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما هنوز به بهرهبرداری نرسیدهاند.
وی یادآورد شد: به همین دلیل عنوان «اصفهان سرزمین فرصتهای ناگفته» برای غرفه اصفهان انتخاب شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری اصفهان اظهار کرد: گام سوم معرفی بنگاههایی است که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پروانه بهرهبرداری گرفتهاند ولی از ظرفیت کامل خود استفاده نمیکنند این واحدها نیز به سرمایهگذاران معرفی میشوند.
دکتر شهیر متذکر شد: گام چهارم ارائه مشاوره به سرمایهگذارانی است که وقتی زنجیرههای ارزش فعال در اصفهان را میبینند براساس توانمندی خود انتخاب میکنند در کدام قسمت از زنجیره قصد نقشآفرینی دارند.
وی با اشاره به اینکه قسمت دوم غرفه اصفهان ویژه شرکتهای دانشبنیان است، گفت: ورود به اقتصاد دانشبنیان که یکی از رویکردهای توسعه محور استان طبق سند آمایش سرزمین است در این مرحله رقم میخورد.
شهیر با بیان اینکه در استان اصفهان قریب به ۷۰۰ شرکت دانشبنیان فعال وجود دارد، اظهار کرد: در این میان حدود ۲۲۰ شرکت دانشبنیان یا فناور محور را شناسایی کردیم که میتوانند در پایداری محصولات به مجموعههای فعال در زنجیره ارزش کمک کنند.
وی ادامه داد: در این بخش لیست شرکتهای فعال متناسب با هر بخش شناسایی شده است و در اختیار فعالان اقتصادی قرار میگیرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این لیست اکنون نیز قابل ارائه است، بیان کرد: هر فعال اقتصادی در هر زمینهای که فعالیت میکند میتواند با شرکتهای دانشبنیان اصفهان که در همان حوزه فعال هستند آشنا شود و مقدمات همکاری با شرکتهای دانشبنیان اصفهان را رقم بزند.
وی متذکر شد: وظیفه ما پرچمداری ارتباط اثربخش میان دانشبنیان ها و بنگاههای اقتصادی است.
شهیر رویکرد سوم غرفه اصفهان را معرفی کالاهای مزیت دار به سرمایهگذاران عنوان کرد و گفت: غرفه اصفهان توانست نظر سرمایهگذاران داخلی و خارجی متعددی را جذب کند و زمینه تحقق یکی از اهداف استان در برقراری ارتباط فعالان اقتصادی با سرمایهگذاران را فراهم کند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: استانداران، بازدیدکنندگان دیگر غرفه اصفهان بودند که برای همکاریهای بیشتر اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری اصفهان رویکرد غرفه اصفهان در ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) را تشریح کرد.
نظر شما