به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، هادی حق شناس امروز (سهشنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار و دستاوردهای انجمنهای علمی و اتحادیههای علمی دانشجویی کشور در دانشگاه گیلان اظهار کرد: دانشگاه گیلان دارای ۸۰ انجمن علمی است که در این نمایشگاه دستاوردهای خوبی توسط انجمنها ارائه شدهاست.
وی با اشاره به جایگاه علم و دانش در جامعه اضافه کرد: دانش و علم در دانشگاهها و آنچه که توسط استادان به دانشجویان آموزش داده میشود در نهایت باید به محصول تبدیل شود و در زندگی مردم کاربرد داشته باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کیفیت برگزاری هفدهمین جشنواره بینالمللی حرکت به میزبانی دانشگاه گیلان اظهار کرد: جشنواره حرکت هر دوره نسبت به قبل پربارتر برگزار شدهاست.
هفدهمین جشنواره بینالمللی حرکت با شعار «حرکت در مسیر پیشرفت و نوآوری» که از یکشنبه گذشته با حضور ۴۰۰ دانشجو از ۱۱۰ دانشگاه دولتی سراسر کشور در دانشگاه گیلان گشایش یافته بود، امروز به کار خود پایان میدهد.
جشنواره بینالمللی حرکت ویژه آثار، فعالیتها و دستاوردهای انجمنها و اتحادیههای علمی دانشجویی کشور است؛ این جشنواره با تاکید بر هم افزایی، تکثیر ایدههای خلاق و ایجاد انگیره و نشاط در انجمنهای علمی دانشجویی و رویدادی برای رقابت و عرضه دستاوردهای علمی برتر دانشجویان در قالب کارهای علمی و دانشجویی است.
هفدهمین جشنواره بینالمللی حرکت به عنوان یکی از رویدادهای مهم علمی و فرهنگی کشور، با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ایجاد بستر مناسب برای تبادل ایدهها و تجربیات میان دانشجویان و فرصتی استثنایی برای نمایش خلاقیتها و نوآوریهای دانشجویان از دانشگاههای مختلف کشور است.
این جشنواره با هدف جلب مشارکت دانشجویان در فعالیتهای علمی داوطلبانه، خلاقانه، حمایت و تشویق آنان، شناسایی انجمنها و دانشجویان دارای دستاوردهای علمی ممتاز و تقدیر از آنان، تشویق دانشجویان به فعالیت متناسب با اولویتها و نیازهای کشور، زمینهسازی به منظور هم افزایی انجمنها و تقویت اتحادیههای انجمنهای علمی دانشجویی به مدت سه روز در دانشگاه گیلان برگزار شد.
در جریان برگزاری جشنواره بین المللی حرکت در دانشگاه گیلان؛ آثار، فعالیتها و دستاوردهای انجمنها و اتحادیههای علمی دانشجویی کشور به نمایش گذاشته شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه انجمنهای علمی دانشگاه مورد حمایت قرار میگیرند گفت: دانش زمانی برای مردم ارزش دارد که تبدیل به محصول شود بنابراین تبدیل محصول به دانش باید مورد توجه باشد.
نظر شما