به گزارش روابطعمومی استانداری آذربایجان شرقی، بهرام سرمست شامگاه سه شنبه در دیدار با رؤسای دانشگاههای استان افزود: امروزه علم و فناوری از ارکان و مؤلفههای اساسی فعالیت بشری محسوب میشوند و توسعه هنگامی امکانپذیر است که توأم با پیشرفت مداوم علمی و تکنولوژیکی بوده و به وسیلهی آنها تقویت شود.
سرمست یادآوری کرد: امروزه توسعه دنیا بر محور دانایی است و علمی که منفعت نداشته و کاربردی نباشد، ارزشمند نیست.
وی افزود: امروز، دانشگاهها و صنایع بهعنوان دو رکن اساسی توسعه پایدار و نوآوری شناخته میشوند؛ بااینحال، شکاف عمیقی میان این دو نهاد وجود دارد و در این راستا باید دانشگاهها و مراکز صنعتی به یکدیگر جهت تولید و توسعه بیشتر استان کمک کنند.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین شکاف بین مراکز علمی و دستگاههای اجرایی وجود دارد که تصمیم داریم جهت کاهش این شکاف در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی، نشستهای دورهای با نهادهای مرتبط در استانداری برگزار کنیم.
وی بیان کرد: دانشگاهها سرشاخههای کانونهای فکری هستند و خروجی فکرها باید به هم متصل و دارای نتیجه و برونداد هدفمند باشد.
سرمست ادامه داد: با این نگاه هر دانشگاه باید به طور مشخص یکی از مسائل و مشکلات مبتلابه شاخص استان را بررسی کند و برای آن راهکار ارائه دهد.
وی با بیان اینکه توسعه استان در تمام حوزهها در اولویت قرار دارد، گفت: مجمع مشورتی توسعه استان را با همکاری نخبگان و دانشگاهیان ایجاد خواهیم کرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم اهتمام به ترویج مدیریت دانش در نهادها و سازمان تأکید و اضافه کرد: متأسفانه تجارب ارزنده نیروی انسانی بهعنوان سرمایه اجتماعی در سازمانهای مختلف مستندسازی نمیشود و سالهای تجربه زیسته و تجربه مفید وی برای استفاده آیندگان در جایی ثبت و ضبط نمیشود.
سرمست بیان کرد: دانشگاهیان باید خود را باور داشته باشند و استفاده از ظرفیتها و تواناییهای آنها در اولویت برنامههای استان است.
وی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و سیاست سه پشتوانه هم بوده و بدون هم ناقص هستند، افزود: فعالان اقتصادی به به علم باور دارند اما نگاه آنها ابزاری است و از آن برای تولید و سود بیشتر استفاده میکنند از این رو دانشگاهیان باید علمی که تولید ثروت و قدرت میکند را توسعه دهند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شکاف بین نسلی، دانشگاه و صنعت و مراکز اجرایی و تصمیم گیری و دانشگاهی در استان وجود دارد، گفت: اینجا هستم تا این ارتباطات را برقرار کنم و شکافها را از بین ببرم.
سرمست همچنین بر اصلاح آیین نامه ارتقاء اساتید دانشگاهی تاکید کرد و گفت: داشتن پژوهش کاربردی در مورد رفع یکی از مشکلات استان یا کشور باید یکی از شروط این ارتقا تلقی شود.
سرمست یادآوری کرد: امروزه توسعه دنیا بر محور دانایی است و علمی که منفعت نداشته و کاربردی نباشد، ارزشمند نیست.
وی افزود: امروز، دانشگاهها و صنایع بهعنوان دو رکن اساسی توسعه پایدار و نوآوری شناخته میشوند؛ بااینحال، شکاف عمیقی میان این دو نهاد وجود دارد و در این راستا باید دانشگاهها و مراکز صنعتی به یکدیگر جهت تولید و توسعه بیشتر استان کمک کنند.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین شکاف بین مراکز علمی و دستگاههای اجرایی وجود دارد که تصمیم داریم جهت کاهش این شکاف در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی، نشستهای دورهای با نهادهای مرتبط در استانداری برگزار کنیم.
وی بیان کرد: دانشگاهها سرشاخههای کانونهای فکری هستند و خروجی فکرها باید به هم متصل و دارای نتیجه و برونداد هدفمند باشد.
سرمست ادامه داد: با این نگاه هر دانشگاه باید به طور مشخص یکی از مسائل و مشکلات مبتلابه شاخص استان را بررسی کند و برای آن راهکار ارائه دهد.
وی با بیان اینکه توسعه استان در تمام حوزهها در اولویت قرار دارد، گفت: مجمع مشورتی توسعه استان را با همکاری نخبگان و دانشگاهیان ایجاد خواهیم کرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم اهتمام به ترویج مدیریت دانش در نهادها و سازمان تأکید و اضافه کرد: متأسفانه تجارب ارزنده نیروی انسانی بهعنوان سرمایه اجتماعی در سازمانهای مختلف مستندسازی نمیشود و سالهای تجربه زیسته و تجربه مفید وی برای استفاده آیندگان در جایی ثبت و ضبط نمیشود.
سرمست بیان کرد: دانشگاهیان باید خود را باور داشته باشند و استفاده از ظرفیتها و تواناییهای آنها در اولویت برنامههای استان است.
وی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و سیاست سه پشتوانه هم بوده و بدون هم ناقص هستند، افزود: فعالان اقتصادی به به علم باور دارند اما نگاه آنها ابزاری است و از آن برای تولید و سود بیشتر استفاده میکنند از این رو دانشگاهیان باید علمی که تولید ثروت و قدرت میکند را توسعه دهند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شکاف بین نسلی، دانشگاه و صنعت و مراکز اجرایی و تصمیم گیری و دانشگاهی در استان وجود دارد، گفت: اینجا هستم تا این ارتباطات را برقرار کنم و شکافها را از بین ببرم.
سرمست همچنین بر اصلاح آیین نامه ارتقاء اساتید دانشگاهی تاکید کرد و گفت: داشتن پژوهش کاربردی در مورد رفع یکی از مشکلات استان یا کشور باید یکی از شروط این ارتقا تلقی شود.
نظر شما