کد خبر 211984
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

پرسش های متداول از سوی متقاضیان در گزینش

۱ - مراجع تجدید نظر اول و دوم در گزینش کدامند؟
به استناد ماده ۱۴ قانون گزینش و تبصره ۳ آن مراجع تجدید نظر اول و دوم در گزینش هسته و هیأت می باشند .
 

۲ - در صورت ارائه درخواست داوطلب پس از ابلاغ رأی تجدید نظر دوم در مهلت مقرر، کدام مرجع اقدام به رسیدگی شکایات می نماید؟
دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات در صورت ارائه درخواست داوطلب در مهلت مقرر ( حداکثر تا ۳ ماه از ابلاغ رأی تجدید نظر دوم ) اقدام به رسیدگی می نماید .
 

۳ - هیأت و هسته چه اقداماتی را به منظور جلوگیری از تضیع حقوق داوطلبین و اقدام به موقع آنان در ارائه درخواست تجدید نظر و نیز جلوگیری از ادعای شاکیان در مراجع قانونی مبنی بر عدم ابلاغ رأی به ایشان، انجام می دهند؟
هیأت و هسته نسبت به ابلاغ رأی براساس بند د ماده ۴۶ آیین نامه اجرایی گزینش به داوطلبین اقدام و از آنان امضاء اخذ  می نمایند .
 

۴ - مدت زمان رسیدگی به شکایات از زمان دریافت در خواست تجدید نظر داوطلب ( مطابق با ماده ۱۴ قانون گزینش )    به ترتیب در مراحل اول تجدید نظر و دوم تجدید نظر چقدر است؟
در مرحله اول تجدید نظر ۳۰ روز و در مرحله دوم تجدید نظر ۶۰ روز می باشد.
 

۵ - داوطلبانی که در مراحل گزینش واجد شرایط عمومی و یا انتخاب اصلح تشخیص داده نشوند، از زمان ابلاغ رأی هسته یا هیأت، حداکثر چه مدت زمان فرصت دارند تقاضای تجدید نظر نمایند؟
داوطلبان می توانند، حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از زمان ابلاغ رأی هسته یا هیأت، تقاضای تجدید نظر نمایند. درصورت عدم اعتراض کتبی در مهلت مقرر، رأی صادره توسط هسته یا هیأت، قطعی و لازم الاجرا است.
 

۶ - براساس ماده ۱۱ دستورالعمل رسیدگی به شکایات، داوطلب مجاز است در مراحل تجدید نظر اول و تجدید نظر دوم، چند بار تقاضای تجدید نظر نماید؟
داوطلب می تواند فقط یک بار در مرحله اول از هسته و یک بار در مرحله دوم از هیأت، تقاضای تجدید نظر نماید و رسیدگی مجدد بیش از یک بار در هریک از مراجع مزبور مجاز نمی باشد .
 

۷ - براساس تبصره یک ماده ۱۱ دستورالعمل رسیدگی به شکایات، در صورتی که داوطلب نسبت به رأی صادره از سوی هسته یا هیأت، معترض باشد، ظرف چه مدتی فرصت خواهد داشت که از دیوان عدالت اداری تقاضای رسیدگی نماید؟
می تواند ظرف مدت ۳ ماه از زمان ابلاغ رأی، از دیوان عدالت اداری تقاضای رسیدگی نماید .
 

۸ - بر اساس ماده ۱۴ دستورالعمل رسیدگی به شکایات، رعایت چه مواردی مبنای شروع رسیدگی به شکایات داوطلبان خواهد بود؟

  • اعتراض کتبی شخص ذی نفع ( یا در صورت وجود نماینده قانونی وی ) در مهلت مقرر قانونی در مراحل تجدید نظر اول یا دوم.
  • تشخیص و دستور هیأت عالی یا هیأت مرکزی .
     

۹ - بر اساس ماده ۱۵ دستورالعمل رسیدگی به شکایات، در شکوائیه کتبی مبنی بر درخواست تجدید نظر، ضروری است  چه نکاتی قید گردد؟

  1. نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه و امضاء
  2. نشانی محل کار و سکونت و شماره تلفن تماس
  3. ارائه جهات دلایل یا مستندات اعتراض با درج رأی یا آراء صادره در شکوائیه


۱۰ - به استناد ماده ۶ دستورالعمل رسیدگی به شکایات، در چه مواردی رأی هیأت یا هسته، نقض و یا ابطال می گردد؟
هیچ مقام اداری و دولتی نمی تواند رأی هیأت یا هسته را تغییر دهد و یا از اجرای آن جلوگیری کند، مگر در مواردی    که دیوان عدالت اداری آن را نقض و یا هیأت عالی آن را ابطال و یا تصمیم دیگری اتخاذ نماید.


۱۱ - بر اساس دستورالعمل ضوابط و معیارهای حاکم بر گزینش، در صورتی که علی رغم ابلاغ رأی به داوطلب، شکایت وی بعد از مهلت قانونی واصل یا از سوی فردی غیر از داوطلب ( به استناء نماینده قانونی ) امضاء شده باشد، ملاک عمل چگونه خواهد بود؟
هسته و هیأت حق رسیدگی نداشته و لازم است مراتب به نحو مقتضی و در اسرع وقت به شاکی اعلام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha