کد خبر 233520
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
نشست مشترک کارگروه ارتقاء سلامت اداری با مدیران سازمان اداری واستخدامی کشور

رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی­ و ارتباطات مردمی وزارت کشور، در جلسه کارگروه ارتقاء سلامت اداری با مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات متعدد در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد اداری، کارگروه ارتقا سلامت اداری را از فعال ترین و مؤثرترین کارگروه­ های این وزارتخانه برشمرد.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، جلسه مشترک کارگروه ارتقاء سلامت اداری وزارت کشور با مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد و " محمد مهدی عارف پور" رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی­ و ارتباطات مردمی و دبیر کارگروه مزبور گزارش از اقدامات متعدد وزارت کشور در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد اداری ارائه کرد و این کارگروه را از فعال ترین و مؤثرترین کارگروه­ های وزارت کشور برشمرد.

عارف پور احصاء مشکلات و پیشنهاد برگزاری دوره­ های آموزشی متناسب و متناظر خصوصاً در حوزه قوانین و مقررات، تخلفات اداری، ضوابط و مشخصات فنی، و دستورالعمل­ ها و بخشنامه­ های دولتی را از اقدامات ارزنده کارگروه عنوان کرد.

وی شناسایی گلوگاه­ های فساد خیز با همکاری حوزه­ های توسعه مدیریت و منابع، حراست، رسیدگی به تخلفات اداری و عمران، توسعه امور شهری و روستایی و سایر حوزه­ ها و ابلاغ به حوزه­ های تخصصی و همچنین میز خدمت و ملاقات چهره به چهره برای اولین بار در وزارت کشور را از دیگر اقدامات و از فعال سازی استان­ ها در این زمینه بعنوان عملکردی شاخص نام برد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی، ضرورت اعمال نظارت مستقیم و مستمر توسط مسئولین هر حوزه را مورد تاکید قرار داد و آن را به عنوان شاخصی در امور ارزیابی عملکرد پیشنهاد کرد.

عارف پور کمبود اعتبارات و مشکلات ساختاری را از عامل های تاثیرگذار در امر پیشگیری و مقابله دانست و گفت: انتصابات، براساس ویژ­گی­ های تعهد، تخصص، تجربه، هوش و شجاعت، از مبانی موفقیت در مبارزه با فساد اداری است.

نشست مشترک کارگروه ارتقاء سلامت اداری با مدیران سازمان اداری واستخدامی کشور

در این جلسه مدیرکل دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی کشور نیز ضمن تشکر از اقدامات سازنده و کم نظیر کارگروه ارتقا سلامت اداری وزارت کشور، ضعف مستندسازی حوزه­ های تخصصی ستاد و ارسال گزارشات ناقص و خارج از موعد را از مشکلات عنوان نمود.

در این جلسه معاونین و مدیران وزارت کشور حاضر در جلسه به تشریح گزارش عملکرد و اقدامات پرداختند.

معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیرکل امور شهری شهر و روستا، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی، مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش­ ها، نمایندگان حوزه­ های اجتماعی، حراست و مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی و سازمان اداری و استخدامی ضمن بیان اقدامات تخصصی، انتظارات دو طرف را تبیین نمودند.

همچنین رصد و پایش سامانه­ ای مصوبات شوراهای اسلامی توسط حوزه امور شوراهای شهر و روستا و طرح جانشین پروری در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع از طرح های ارزشمند دیگر وزارت کشور ذکر شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha