به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، دکتر هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هویتی و افزایش رضایتمندی هموطنان خارج از کشور، سامانه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در 45 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور راه اندازی و در حال ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور هستند.
دکتر هاشم کارگر بیان داشت: در گذشته ایرانیان خارج از کشور جهت دریافت مدارک هویتی خود باید ضمن حضور در داخل کشور، نسبت به ثبت درخواست مدارک هویتی خود در اداره کل امور خارجه ایرانیان خارج از کشور اقدام نموده و یا به کنسولگری های خاص مراجعه می نمودند که روند طولانی شدن پست مدارک به ایران و بازگشت مدارک به کنسولگری موجب نارضایتی ایرانیان خارج از کشور می گردید.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: طی سالهای اخیر در راستای تسهیل در ارائه خدمات هویتی با همکاری وزرات امور خارجه و استفاده از ظرفیت بین دستگاهی، ارتباط الکترونیک کنسولگری ها با سازمان ثبت احوال کشور برقرار و هم اکنون در بیش از 130 نمایندگی خارج از کشور کلیه خدمات هویتی به ایرانیان ارائه می گردد.
دکتر هاشم کارگر با اشاره به راه اندازی پروژه های جدید در سازمان ثبت احوال کشور بویژه سامانه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در 45 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران طی یکسال اخیر افزود: در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هویتی، وب سرویس دریافت الکترونیک اسناد ولادت، اسناد وفات، اسناد ازدواج و طلاق و وب سرویس دریافت الکترونیک درخواست صدور شناسنامه مجدد در کنسولگری ها فعال گردید و هم اکنون تمامی درخواست ها به صورت الکترونیک به سازمان ثبت احوال کشور ارسال و خدمات در کوتاه ترین زمان به ایرانیان خارج از کشور ارائه می گردد.
نظر شما